Ana sayfa Animeler Mutlaka İzlenmesi Gereken Spor Animeleri

Mutlaka İzlenmesi Gereken Spor Animeleri

PAYLAŞ
 Hajime no Ippo: Makunochi Ippo, içine kapanık, utangaç, sıradan bir lise öğrencisidir.
Okuldan arta kalan zamanını annesine, balık işinde yardım ederek
geçirmektedir. Genelde de okulda tartaklanmaktadır. Tartaklanmaktan
nefret etmektedir ama karşı koyamamaktan daha çok nefret etmektedir. Bir
gün okulun serserileri, İppo’ya saldıracakken Takamura adlı bir boksör
tarafından kurtarılır. Takamura’ya hayran kalan Ippo, boks öğrenmeye
karar verir. Ancak boks, Ippo’nun sandığı kadar kolay değildir.
Takamura, Ippo’yu teste tabi tutar. Boks hakkında hiç bir şey bilmeyen
Ippo, testi geçebilirse rüyalarına açılan kapıdan geçip boks dünyasına
meydan okuma ve güçlü olmanın ne demek olduğunu anlama şansına sahip
olacaktır.

 

Slam Dunk: Baş karakterimiz Hanamichi Sakuragi’nin, hayattan en çok istediği şey bir sevgilisinin olmasıdır. Bu yüzden durmadan kızlara çıkma teklifi eder ve her defasında ret edilir. Umudunu tam kaybettim derken Haruko Akagi isimli kız ile tanışır. Sakuragi, Haruka’ya da çıkma teklifinde bulunur fakat ondan da ret yer.  Haruko tam bir basketbol fanatiğidir. Sakuragi ne kadar çok spordan nefret etse de Haruko’nun gönlünü kazanabilmek için basketbol kulübüne katılmaya karar verir.

  One Outs:Hiromichi Kojima, saatte 134 km hızla koşabilen ve kumara daha çok
benzeyen One Out adlı bir tür beysbol oyununun tartışmasız lideri olan
Toa Tokuchi ile karşılaşır. Tokuchi, Lycaons ile ilginç bir anlaşma
imzalamıştır: Anlaşmaya göre dışarı yolladığı her top için 5 milyon yen
alacak ama kaybettiği her puan için 50 milyon yen borçlanacaktır.

 

Eyeshield-21:Kobayakawa Sena, hayatı boyunca ezik bir çocuk olmuş ve her şeyden
kaçmıştır. Kendisinden bir yaş büyük çocukluk arkadaşı Mamori ise her
zaman ona karşı korumacı bir tavır sergilemiştir.

Sena, okul serserileri tarafından amerikan futbolu kulüp odasında
kıstırıldığında tüm hayatı bir anda değişir. Kısa süre sonra, okulun
amerikan futbolu takımının kaptanı Hiruma Youichi tarafından yeteneği
keşfedilerek takıma alınır ve sahaların gizemli kahramanı, usta koşucu
Eyeshild 21 sahalarda boy gösterir. Bu, 21 numaralı, sırlarla dolu
oyuncunun gerçekte kim olduğunu Mamori de dâhil kimse bilmemektedir.

Over Drive:Okulda garip giyimi ve dışlanan kişiliğiyle üst sınıflar tarafından ezilen bir öğrencinin hoşlandığı kızın teklifiyle bisiklet kulübüne girmesi ve sonrası olayları konu alıyor. Kahramanımız bisiklet sürmeyi bilmiyorken son olarak geldiği aşamayı gelişimsel olarak yansıtıyor.

 

Prince of the Tennis:Echizen Ryoma, profesyonel tenis oyuncusu babası gibi tenise meraklıdır. Sadece meraklı olmakla kalmayıp 4 tane şampiyonluğu da vardır. Ama babasının isminin ağırlığı altında sürekli ezilmektedir.

Ryoma, Japonya’daki en iyi tenis kulüplerinden birine sahip olan Seishun Gakuen orta okuluna katılır. Teniste daha iyi olmak için yeni takım arkadaşlarıyla beraber mücadele etmeye başlar. Katıldığı müsabakalarda kendisini sürekli geliştirir ve kendine ait bir oyun stili geliştirir. Ryoma‘nın hedefi en iyi olma yolundaki rakipleri, takımın kaptanı olan Tezuka ve babasını yenmektir.

Diamond no Ace:Eijun Sawamura, okulu ulusal beyzbol turnuvasına katılamamış bir orta okul öğrencisidir. Arkadaşlarıyla beraber aynı liseye gidip yine beyzbol oynayarak ulusal turnuvalara katılmak istiyordur. Bir gün maç sırasında seçkin bir okulun beyzbol antrenörü Sawamura‘daki yeteneği görür ve onu okulun takımına davet eder. Sawamura ilk başta katılmaya sıcak bakmasa da bir dizi olaylar sebebiyle takıma katılır. Artık takımın müthiş tutucusu Kazuya Miyuki ve diğer takım arkadaşlarıyla zorlukların üstesinden gelerek şampiyonalara katılmayı hedefliyorlardır.

 

Initial D:Takumi Fujiwara, rutin bir şekilde çoğu gece bir otele tofu teslimatı yapar. Tofuları babasının eski Trueno AE86 model arabası ile yapan Takumi, araba sürmekten epey bir sıkılmıştır. Araba sürmek onun için çok sıkıcı olduğu için her zaman hızlı bir şekilde eve dönmeye çalışır. Bir gece bölgenin en iyi amatör yarış takımlarından olan Akagi Red Sun’ın en iyi yarışçılarından birini şaşırtıcı şekilde yenmesi ile başlar…

 

Giant Killing:Takeshi Tatsumi 34 yaşında eski bir futbolcudur. Yıllarca formasını giydiği ve efsane olduğu East Tokyo United’dan iyi bir para karşılığı dünyanın en prestijli ligi olan Premier Lige transfer olur. Onun gidişine çok sinirlenen takıma gönül vermiş olan kişiler onu bir hain olarak ilan ederler. Takeshi Tatsumi futbolculuğu bıraktığı İngiltere Premier liginden sonra İngiltere’nin mütevazı bir amatör takımının başına geçer. Federasyon Kupasında bir amatör takımı 5.tura getiren ilk teknik direktör olur. Öte yandan East Tokyo United ise Takeshi’nin gidişinden sonra bir türlü toparlanamaz ve küme düşer. Bir sene sonra Japonya Süper Ligi (J-League) ne tekrardan çıkan ETU(East Tokyo United) bir türlü istenilen başarıyı yakalayamaz ve alt sıralardan kurtulamayan bir takım haline gelir. Takımın genel menejeri Goto tek çare olarak yeni sezon için teknik direktörlüğe Takeshi Tatsumi’yi getirir ve asıl hikaye bundan sonra başlar. Taraftarlar tarafından istenmeyen Tatsumi takımı daha iyi yerlere getirmek için Teknik direktörlük sıfatıyla oldukça çok çalışır.

 

Days:Futbol ile alakalı özel bir yeteneği bulunmayan fakat bu oyuna delicesine aşık olan Tsukushi Tsukamoto ve istisnai bir futbol dehası olarak kabul gören Jin Kazama’nın yolları fırtınalı bir akşamda kesiştiğinde, artık futbol dünyasında hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktı.

 

Chihayafuru:Ayase Chihaya sıradan bir ilkokul öğrencisidir. Ablası ise Japonya’da ünlü bir modeldir. Chihaya ablasını ileride Japonya’da hatta tüm Dünya’da ünlü bir top model olarak görmek ister.

Okula yeni gelen Wataya Arata sessiz ve pek sevilmeyen bir öğrencidir. Arata’nın hayali Japonya’nın en iyi karuta (bir çeşit Japon kart oyunu) oyuncusu olmaktır.

Arata ve Chihaya bir kez karuta oynarlar ve Chihaya çok etkilenir. Böylece Chihaya, okuldan arkadaşı Mashima Taichi ve Arata karuta oynamaya başlarlar. Mezuniyetten sonra üçü de farklı okullara gider. Chihaya hala karuta oynamaya devam eder.

4 sene sonra Chihaya ve Taichi aynı lisede tekrar karşılaşırlar. Chihaya, Taichi’den Arata’nın karuta oynamayı bıraktığını öğrenir. Bundan sonra ikisi beraber Arata ile birgün tekrar karuta oynamak ümidiyle karuta kulübü kurarlar.

(Liste karışıktır herhangi bir derecelendirme yapılmadı.)

Yorumlar