Ana sayfa Oyunlar Diğer Oyunlar Tüm Detaylar: Resident Evil 2 Remake

Tüm Detaylar: Resident Evil 2 Remake

PAYLAŞ

Capcom’un efsanevi hayatta kalma-korku türündeki serisinin ikinci oyunu sonunda yeniden yapılıyor.

E3’ü takip eden okuyucularımız hatırlayacaktır. Capcom, uzun zamandır vaad ettiği Resident Evil 2 Remake’inin ilk bakış tadındaki fragmanını bizlerle buluşturmuş ve hatta çıkış tarihiyle ilgili önemli açıklamalar yapmıştı. Bu yazımızda, merakla oyunun çıkışını bekleyen RE fanları için bildiğimiz herşeyi tek bir kalemde derledik. İşte Resident Evil 2 Remake ile ilgili her şey. (Peki, tamam. Belki her şey değil.)

RESIDENT EVIL İSTEYEN PARMAK KALDIRSIN!

İkinci oyunu yeniden yapma fikri, yapımcı Yoshiaki “H” Hirabayashi’nin 2015 yılında Facebook’taki oyuncu topluluğuna bir yeniden yapım isteyip istemediklerini sormasıyla başladı. Haliyle fanlar büyük bir heyecanla oyunu istediklerini beyan ettiler. Hirabayashi bu fikri hemen Capcom idarecilerine götürdü ve oyunun yapımı, aynı yılın Ağustos ayında resmi olarak başladı.

E3’teki ilk bakış videosunu izleyenlerin de bildiği gibi oyun, başta grafikler olmak üzere pek çok değişikliğe uğrayacak. Ancak yapımcılar, hikaye ve evreni olabildiğince 1998’deki asıl oyunla bir tutmak için uğraşıyorlar. Basit bir remastered beklemeyin sevgili okuyucular. RE2 Remake, gerçek anlamda bir yeniden yapım olacak.

Asıl oyunda olduğu gibi baş karakterlerimiz Leon Kennedy ve Claire Redfield, Racoon City’deki büyük virüs salgınından iki ay kadar bir süre sonra şehri terketmek için canla başla zombi ordusuyla savaşmak zorundalar. Mekanlar ve daha pek çok şey aslının aynısı diyebiliriz ama elbette ki, grafik gelişiminin getirdiği bir zorunluluk olarak pek çok detay eklenmiş durumda. E3 fragmanında da gördüğümüz gibi oyunun ikonik bölümlerinden biri olan polis koridoru tamamen aslına sadık olarak tasarlanmış, sadece bir takım odalar yeniden düzenlenmiş veya ufak detaylarla görsellikleri arttırılmış. Capcom yetkililerinin açıklamalarını göz önünde bulundurduğumuzda orijinalliğin oyunun geri kalanında da aynı seviyede korunacağını söyleyebiliriz. Ancak oyunun ana hatları aynı kalsa da bildiğimiz kadarıyla hikaye akışındaki olaylar minik çapta değişimlere uğramış durumda. Olayların sıraları sadece fragmanda gördüğümüz kadarıyla mı değişti, yoksa oyunun genelinde kurguyu geliştirmek adına başka değişimler yapıldı mı, bunu öğrenmek için oyunun çıkışını beklemekten başka çaremiz yok gibi görünüyor.

Ayrıca oyunun orijinalinden daha karanlık (gerçek anlamıyla) bir atmosfere sahip olacağını da söyleyebiliriz. Kısacası, fenerinizi eksik etmeyin sevgili oyuncular.

NE DEMEK OMUZ ÜSTÜ KAMERA?!

Oyundaki en büyük değişimlerden biri kamera açıları. Dördüncü oyunla beraber seride değişen şeylerden biri de omuz üstü kamera açısına geçiş olmuştu. Capcom, RE2 yeniden yapımında da aynı kamera açısını kullanıyor olacak. Tepe kamerasına alışkın eski hayranların biraz tepkisini çekmiş olsa da, yeni nesil oyuncu kitlesini çekmek için gerekli bir değişiklikti. Yapımcı Hirabayashi, Gamespot’a yaptığı açıklamada oyunun dehşet verici doğasını ve zombilerle gireceğimiz sıcak çatışmaların derinliğini yansıtmak için böyle bir bakış açısını seçtiklerinden bahsetmişti. Ayrıca oyunun karanlık atmosferini bir de omuz üstü kamera açısıyla tecrübe etmenin gerçekten ilginç olacağı kanaatindeyim.

Nişan sisteminde ise pek çok oyundan aşina olduğumuz odaklı sistem olacak. Karakterimizle nişan alma pozisyonuna geçtiğimizde, nişangahımız belli bir süre içerisinde daralacak ve oyuncunun daha isabetli atışlar yapmasına olacak sağlayacak. Eski oyunlarda olduğu gibi tepme etkisine maruz kalmadan herkesi öldürmeyi beklemeyin.

Eski oyunda bir ana senaryo ve bir ardıl senaryoya istediğiniz iki karakterden birini seçerek başlayabiliyor ve her biriyle farklı zorlukların üstesinden geliyordunuz. Ancak görünen o ki bu sistem de yeniden yapımla beraber değişecek. Yeni oyunda, karakterler arası geçişler asıl oyundaki sistemi kullanmak yerine birbirinden farklı iki senaryo üzerine kurulu olacak. Bu iki senaryonun oyunun ilerleyişi sırasında birbirine etki edip etmeyeceği ise halen belirsiz.

Oyunda mermiler için bir crafting sistemi mevcut. Karakterlerimiz oyunun akışı sırasında buldukları hurdalardan silahları için mermi üretebilecekler. Ancak bu mermiler tek tip mi yoksa birden fazla türde mi (yanıcı, patlayıcı, vs.) olacak, bilmiyoruz. Birtakım kaynaklara göre firmanın yeni nesil mekaniklere ayak uydurmak için bu yola başvurması olası.

Bildiğimiz kadarıyla etrafta bulacağımız belirli parçalardan açık kapı ya da pencerelere barikat kurabilmek gibi marifetlere de sahip olacağız. Kendinizi güvenden hissetmek isterseniz, iki kat çekmekte fayda var. Çünkü bu kez yüklemek ekranlarının sizi korumasını beklemeyin.

SİSTEMİMİ BİR DE BENDEN DİNLEYİN

Son olarak sistem gereksinimlerini bilindiği kadarıyla hatırlatmak da fayda var:

MİNİMUM:

    • İşletim Sistemi: WINDOWS® 7, 8, 8.1, 10 (64-BIT Required)
    • İşlemci: Intel® Core™ i5-4460, 2.70GHz or AMD FX™-6300 or better
    • Bellek: 8 GB RAM
    • Ekran Kartı: NVIDIA® GeForce® GTX 760 or AMD Radeon™ R7 260x with 2GB Video RAM
    • DirectX: Sürüm 11

ÖNERİLEN:

    • İşletim Sistemi: WINDOWS® 7, 8, 8.1, 10 (64-BIT Required)
    • İşlemci: Intel® Core™ i7-3770 or AMD FX™-9590 or better
    • Bellek: 8 GB RAM
    • Ekran Kartı: NVIDIA® GeForce® GTX 1060 or AMD Radeon™ RX 480 with 3GB VRAM
    • DirectX: Sürüm 11

 

GÖKLERE ULAŞMAK İÇİN DAHA NE KADAR TAŞ KOYACAĞIZ?

Oyunun çıkış tarihi şu an için 25 Ocak 2019 olarak açıklanmış durumda. Kaynaklara bakılırsa da herhangi bir erteleme olmayacak (Yay!) ve yılın ilk aylarını zombilerle dolu bir şehirde geçirmek için sabırsızlandığınızı biliyorum. Şu an sosyal ağlar ve oyuncu topluluklarında beklenti oldukça yüksek ve bu beklenti büyük olasılıkla karşılanacak. Bekleyen değerli okuyucularımıza sabır, beklemeyenlerimiz için de başka güzel oyun haberleri diliyorum. E3 fragmanını izlemek isteyenler için de hemen buraya bırakıyorum. İyi oyunlar!

 

 

 

Yorumlar